Tornen els donuts de debò

Fa unes setmanes vaig penjar les protestes del Lalo López pel canvi de packaging en els donuts. Els nous paquets individuals permetien que els donuts es mantinguéssin frescos durant més dies. Però, a canvi, perdien part de la seva gràcia.

Ahir vaig anar al bar de la feina (tinc la sort de tenir un bar a menys de 30 segons de la meva oficina) i em va sorprendre tornar a veure els donuts a granel de tota la vida, en safates a l’aire lliure i sense els paquets individuals. “Se deben haber dado cuenta que ya no se vendían tanto”, em va comentar la cambrera.

Casualment, avui una notícia a La Vanguardia m’ha confirmat el canvi d’estratègia de Panrico:

"La compañía pretendía mejorar las condiciones de higiene y durabilidad del producto. Pero un Donut no es una manzana ni un pastelito cualquiera: cuando uno come un Donut no pretende precisamente hacer alarde de comida sana. Es un capricho, un regalo para el paladar goloso, ávido del inconfundible y reconfortante sabor del azúcar pegajoso o de la crujiente cobertura de chocolate. No hay cifras oficiales de la caída de ventas, pero, al parecer, así lo ha acabado entendiendo la compañía, que ha rectificado. Ayer anunció que volverá a distribuir el Donut a granel, en packs de seis unidades, a sus 135.000 puntos de venta habituales. También mantendrá el otro formato."

És curiós que, de vegades, la innovació no suposi un progrés per a la companyia, sinó un pas enrere.

3 comentaris:

Shackleton ha dit...

Una demostració més de xq no em vaig dedicar al marketing, no acertaria ni una.

A mi em principi em sembla millor el nou envàs...

Bigmouth ha dit...

És millor per a vendre'ls a supermercats, però no per a vendre'ls al bar.

elgatodebalmes ha dit...

Pues oir hablar una vez al COrnudella y dijero que con el nuevo envase habian conseguido aumentar un 40% las ventas. Aunque pensandolo debian referirse a supermercado...