Impost de successions

La demagògia d’Iniciativa per Catalunya sobre l’impost de successions és infinita. Ara que el tripartit sembla a punt de tancar un acord sobre aquest tema, els ecosocialistes (curiós nom) intenten marcar perfil propi de cara a les eleccions del proper novembre. A risc de fer el ridícul, ja no saben com diferenciar-se del PSC. Aquest paràgraf és definitiu:
Los ecosocialistas siguen pensando que tanto PSC como ERC son demasiado laxos a la hora de definir la clase media y no ven lógico que una persona que hereda un patrimonio de un millón de euros se beneficie de determinadas exenciones fiscales.
Què passa si algú té la sort d’heredar una casa valorada en un milió d’euros? Per què ha de pagar un impost que l’obligui, potser, a vendre’s el pis? O encara més senzill: per què ha de pagar un impost algú simplement perquè el seu pare s’acaba de morir? És ben bé el peatge de la mort.

Crec que, al final, la demagògia d’Inciativa es redueix a un problema d’enveja.

-------------------------------
Actualització: Más madera. Ara són els sindicats:
"Per una fiscalitat justa, ambiental i solidària" és el lema d'una campanya impulsada per UGT i CCOO de Catalunya, juntament amb un grup d'entitats ciutadanes, per evitar que l'impost de successions i donacions sigui suprimit pel Govern català.

4 comentaris:

Susie Q ha dit...

Alguien vio Banda Ampla anoche, eh?

Pescador de Perles ha dit...

Not me!
La verdad es que llevo unos días un poco 'caliente' con este tema...

UN BUZO EN EL ASFALTO ha dit...

Caliente con muchos temas siempre has ido... Pero centrándonos en el tema... Aplaudo el post!!!

Aunque más que envidia es ignorancia. Cuando a un pólitico le toca heredar misteriosamente nadie le reclama el impuesto, como va a exigirse a sí mismo.

En vez de pagar, como castigo se pasan dos días sin robar

Anónimo j. ha dit...

Yo tengo una duda: ¿se puede aplicar dos veces un impuesto sobre el mismo hecho imponible? Porque entiendo que el señor que posse una casa y la deja en herencia a su hijo al morir, ya ha pagado todos los impuestos derivados de la compra. Y el que ha ahorrado durante años, vengan de donde vengan sus ingresos (nómina, lotería, lo que sea), también lo ha hecho, no?
j.