La premsa 'seriosa' i les prostitutes

¿Us sembla bé que els diaris publiquin anuncis de putes?

Em sembla sorprenent com n’estem d’acostumats a que la (pressumptament) premsa seriosa barregi les seves notícies (suposadament) serioses amb anuncis de senyores que s’ofereixen a llepar-te el membre.

Avui mateix, a La Vanguardia (un diari especialitzat històricament en fer la puta i la ramoneta, mai millor dit), publica a tota la pàgina 49 anuncis com aquests:
  • ANNA 18a RUBIA LO HAGO TODO. 25€ compl.
  • CHICA DE PUEBLO. Estudiando aquí. Sexo gratis.
I a la pàgina següent, obrint a tota pàgina, el titular: “La propuesta de pacto energético prevé duplicar la producción de renovables”. El contrast és una mica heavy.

No m’imagino el Guardian o el Times, per citar dos diaris que respecto, publicant anuncis així.

Ara Zapatero està estudiant prohibir els anuncis de putes als diaris. Al Debate del Estado de la ‘Nación’ va anunciar que “"los anuncios de publicidad de la prostitución deben eliminarse" perquè "mientras sigan existiendo anuncios de contactos se estará contribuyendo a la normalización de esta actividad”. Sospito que l’anunci era una cortina de fum per a ocupar titulars als diaris del dia següent i restar-li protagonisme a Rajoy. Ja veurem si Zapatero arriba fins al final amb aquest tema.

Als editors de premsa els ha faltat temps per saltar a defensar-se. Aquesta notícia de l’agència EFE:
Los editores urgen a Zapatero a que prohíba la prostitución si se suprimen los anuncios 
Los editores consideran que si el Gobierno entiende que deben suprimirse los anuncios relacionados con la prostitución, "debería adoptar las medidas necesarias para prohibirla" y que si dicha actividad fuera ilícita, los periódicos nunca darían cabida a ningún tipo de publicidad referida a ella.
Com a resposta, avui el diari 20 Minutos s’ha cobert de glòria (ho dic sense ironia) amb una gran portada:


Consideracions generals:
1. És curiós que sigui l’esquerra qui lidera aquest debat.
2. El meu primer impuls seria prohibir els anuncis. Però igual que em sembla bé que la prostitució sigui legal (per a mi, el millor seria fer com a Alemanya, on les prostitutes fins i tot cotitzen a la Seguretat Social), potser sí que s’ha de permetre l’existència dels anuncis.
3. Dit això, no crec que els diaris siguin el lloc on publicar aquests anuncis.
4. I per últim: m’agradaria saber quanta pasta guanya La Vanguardia publicant anuncis de putes.

Acabo amb la pregunta que encapçalava el post: ¿Us sembla bé que els diaris publiquin anuncis de putes?

5 comentaris:

Shackleton ha dit...

Por lógica, si una actividad es legal (en este caso la prostitución), no veo problema en anunciarlo. Pero después de ver como se actua con el tema del tabaco (es legal, pero no se puede anunciar en todos lados) no sería descabellado pensar en una solución similar para este caso.

Tigreton Madrilenyo ha dit...

Totalment d'acord, pero crec que en els diaris no fa falta anunciar aixo.

Un altre tema es la pasta que deu deixar aixo en els diaris

Alfons ha dit...

El que té de divertit el cas de La Vanguardia és que, els diumenges, cinc pàgines més avall dels anuncis de prostitució, hi posen aquelles paginetes tan mones de religió... ni un pam de net.

Susie Q ha dit...

No prohibiría la publicación de estos anuncios en los diarios, no lo podemos regular todo! Que sea cada medio el que decida si publicar estos anuncios, sabiendo lo que puede haber detrás de muchos de ellos, es coherente con su imagen. O si se pueden permitir prescindir de ellos. Los esfuerzos en cualquier caso deben centrarse en acabar con la explotación sexual forzada (y eso es otro tema, claro...)

Anónimo j. ha dit...

Pregunta complicada, sin duda. Y creo que la mejor reflexión es la del '20 minutos'. Lo más importante no es si anunciar o no, sino lo que hay detrás. Ahí sí que hay trabajo por hacer para un gobierno, y no en prohibir anunciarlo.
j.

P.S: "La puta i la ramoneta"; genial!!