F1 = avorriment

¿Algú va ser capaç de veure ahir tot el Gran Premi de la Fórmula 1 sense canviar de canal?

Jo no. Vaig veure l’inici de la cursa a casa, vaig anar a Sant Cugat, vaig arribar a cals sogres, vaig fer una mica d’aperitiu i entremig encara vaig tenir temps de veure una estona del Barça de bàsket. El fil conductor de tot plegat va ser el Gran Premi de F1: l’anava seguint, però sense gaire ganes.

Amb el debut d’Alonso a Ferrari, el retorn de Schumacher, la presència de quatre excampions del món sobre l’asfalt, els canvis normatius, etcètera, amb tot plegat semblava que la F1 havia de guanyar interès. Al contrari. Va ser avorridíssima.

Ahir, precisament, l’Emilio Pérez de Rozas va escriure a El Periódico un article sobre l’aliança Ferrari-Santander (no poso l’enllaç perquè l’article no és a internet). El més interessant del text era cap al final de tot, quan se citaven unes declaracions de Jaime Alguersuari, pare del pilot de Toro Rosso:
"La asociación Ferrari-Santander-Alonso llega en un momento en que la F-1 está muy, pero que muy necesitada de maquillar la dura realidad, que no es otra que es un deporte enfermo, herido, dañado, un espectáculo, un negocio que necesita refundarse. La crisis es enorme, como en todas partes, y hay que hacer un reset, apagar y volver a encender. Y la maravillosa y atractiva aparición de Fernando Alonso, vestido de rojo, anestesiará al campeonato, maquillará la situación y permitirá al habilidoso y listo Jean Todt, nuevo presidente de la FIA, ganar tiempo, varios años, para poder refundar la competición (...)

Su aparición en la parrilla, su apuesta, su empuje, su pasión y colorido permitirán que el aficionado crea que el enfermo se recupera, que no se muere, pero Todt llevará al enfermo al quirófano, se vestirá de cirujano y le meterá mano con su afilado bisturí. Nadie se dará cuenta, pero el cuerpo de la F-1, la parrilla entera, estará tumbada en la sala de operaciones de la FIA."

1 comentaris:

elgatodebalmes ha dit...

Estoy de acuerdo. En líneas generales es un deporte aburrido. pero tiene gancho, y unas audiencias impresionantes y unas asistencias a los circuitos envidiables en contra de deportes como ... el baloncesto?
Al final casi todo en este mundo es negocio y lo que dictaminará si la F1 está enferma es si deja de ganar dinero. Entonces, no nos preocupemos, habrá refundacion.