ZP a Washington

Torno a parlar de ZP perquè crec que viu un moment decisiu de la seva carrera política. Suposo que recordareu que l’amic Zapatero va participar dijous passat en un acte político-religiós (National Prayer Breakfast) que se celebra anualment a Washington. L’altre dia, el director d’El Mundo, Pedro J. Ramírez (una de les persones a qui ZP va convidar per a que l'acompanyés) va publicar una crònica del viatge.

Crec que l’article té interès perquè demostra fins a quin punt ZP viu, com l’Alfredo Relaño, en una galàxia paral•lela. Algunes perles:
Arribant a Washington:
Mientras el avión presidencial se zambulle hacia la base de Andrews, [Zapatero] me enseña con orgullo la composición de la mesa en la que estará sentado: Obama, Michelle, Hillary, Biden, el jefe de la junta de jefes de Estado Mayor, la estrella del fútbol americano (y de las campañas antiaborto) Tim Tebow…

Quan li pregunten per què un agnòstic/ateu com ell participa en un acte com aquest:
“No lo dudé ni un minuto. Qué oportunidad para nuestro país… ¡Poder hablar en un acontecimiento así, delante de todas estas personas!”

A la sortida de l’acte:
Encontramos a Mr. Shoemaker [Zapatero] tomando un café a pequeños sorbos como si quisiera saborear todas las texturas del momento. Todavía está como flotando. “Ha sido la primera vez que un primer ministro en ejercicio de un país extranjero ha sido invitado a participar en este acto”.

Quan li pregunten què vol de regal per al seu 50è aniversari:
“Ya sabes que yo tengo pocas necesidades. Con que a mis hijas les vaya bien y con ganarle al PP ya me quedo contento, je, je, je…”
Sé que potser peco de demagògia, però tots aquests fragments no sembla que parlin d’una persona que presideix un país amb un 20% d’atur i amb unes previsions econòmiques que fan por.

És la reedició del síndrome Aznar a las Açores. Un home que viu a la seva torre de marfil, aliè al sentir de la població, creient-se un gran estadista.

Cada cop sembla més un guinyol.

2 comentaris:

elgatodebalmes ha dit...

y si se vuelve a presentar??? Este gana fijo.... Que miedo!

Anònim ha dit...

El otro día leía que Rajoy tiene las de ganar, precisamente porque la gente siente lejano a ZP. Como dices, está en su torre de marfil.
Que gane Rajoy, eso da más miedo todavía.