El cost del coitus interruptus

Com que l’altre dia vaig dubtar que s’acabés sabent el cost total de la candidatura fracassada de Madrid 2016, ara és de justícia que pengi les dades que acabo de llegir.

Segons ha informat l’alcalde Gallardón, la candidatura derrotada ha costat 37,8 milions d’euros (17 milions eren diners públics i la resta l’ha aportat el sector privat).

Partint de la base que ens creiem les dades (jo mai m’acabo de creure aquestes coses), em sembla un preu car però acceptable. Sense anar més lluny, la Generalitat té pressupostats 52 milions d’euros en informes per al 2009, osigui que ja em diràs.

De totes formes, les dades són enganyoses. Quan parlen del cost de la candidatura únicament es refereixen als diners invertits en publicitat, vídeos de la candidatura, cartells decoratius per tota la ciutat, macro-concert previ i el viatge de tota l’expedició a Copenhaguen (entre d’altres).

Però del cost de les infraestructures (recordem que ja tenien més del 70% d’instal•lacions dels JJOO construïdes) encara no n’he sentit ni piu. Sí que he vist el cost de projectes concrets (la famosa Caja Mágica va costar 175 milions d’euros, ni més ni menys) però no la despesa total.

Si algú té més dades, seran benvingudes.

1 comentaris:

elgatodebalmes ha dit...

Si pero al menos los gastos para Madrid tenian un fin licito. Y las infraestructuras le dan valor añadido a la comunidad de madrid... pero pq no se han gastado los 54 millones de euros de los informes en algo coherente?

Esa es la verdadera vergüenza!